15.6.11

ဖတ္မိဖတ္ရာ...လူထုေဒၚအမာ၊ အနားမညီ ၾတိဂံ ဝတၳဳတိုမ်ားမွ အမွာစာ။

ဆရာမ ၀င္း၀င္းျမင့္ (နန္းေတာ္ေရွ႕) ၏ အနားမညီ ၾတိဂံ ဝတၳဳတိုမ်ား စာအုပ္တြင္
ဆရာမၾကီး လူထုေဒၚအမာ ေရးသားခဲ့သည့္ အမွာစာအား ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။
(ေဖာ္ျပခြင့္ျပဳပါရန္ သက္ဆိုင္သူမ်ားအား ဤစာျဖင့္ ပန္ၾကားအပ္ပါသည္။


မ်က္ႏွာဖံုး ပန္းခ်ီ - ၀ဏၰဟန္


၀င္း၀င္းျမင့္ (နန္းေတာ္ေရွ႕) အနားမညီ ၾတိဂံ ဝတၳဳတိုမ်ား

အားမာန္သစ္စာေပ၊ ပထမအၾကိမ္၊ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္ ဇြန္လ။

လူထု ေဒၚအမာ၏ အမွာစာ

၁၉၅၀ နဲ႔ ၆၀ ခုႏွစ္ေတြအတြင္းမွာ  မႏၱေလးတကၠသုိလ္ နယ္ေျမက စာေပနယ္ထဲကို လူငယ္ေလးေတြ ေရာက္လာလိုက္ၾကတာ တစ္ေယာက္မက ႏွစ္ေယာက္မက အမ်ားၾကီးမို႔လို႔ ဒီလူငယ္ေတြ ေပၚေပါက္လာတာဟာ အံုနဲ႔က်င္းနဲ႔ပါကလားလို႔ ကၽြန္မတို႔ ၾကိဳဆိုသူမ်ားက ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ကင္ပြန္းတပ္လိုက္ၾကတယ္။

ေမာင္တင္မိုး၊ ေမာင္သာႏိုး၊ ေမာင္စြမ္းရည္၊ ၾကည္ေအာင္၊ ကိုေလး (အင္း၀ဂုဏ္ရည္) တဲ့၊ ေမာင္ေပါက္စည္၊ ဒြါရာ၀တီ ဘုန္းလူတဲ့၊ တကၠသုိလ္ ေမာင္ေစာလြင္တဲ့၊ နည္းတဲ့ အသီးအပြင့္ေတြ မဟုတ္ၾကဘူး။ ႏို႔ေပမယ့္ အဲဒီအထဲ မိန္းကေလးေတြ ပါမလာဘူး။ ျပီးေတာ့ ဒီအဖူးအပြင့္ေတြထဲမွာ ကဗ်ာမွာ အားသန္သူက ခပ္မ်ားမ်ား။

၁၉၈၅ ခုႏွစ္တ၀ိုက္ ေရာက္ျပန္ေတာ့ ၀င္းစည္သူ၊ ညိဳထြန္းလူ၊ ေက်ာ္ရင္ျမင့္၊ ဆူးငွက္၊ သိုက္ထြန္းသက္၊ ရဲသွ်မ္း၊ ၾကည္လင္ေအး၊ ကိုကုိ (အမရပူရ)၊ ကိုရိုးကြန္႔၊ ေက်ာ္စြာထက္၊ ပိုင္စိုးေ၀ စတဲ့ ကေလာင္ေတြ အံုနဲ႔က်င္းနဲ႔ တစ္ခါေပၚလာျပန္ေရာ။ သူတို႔ လူသုိက္ထဲမွာ ကဗ်ာသမားက နည္းျပီး ဝတၳဳတိုလိုင္း၊ ေဆာင္းပါးလိုင္းက ခပ္မ်ားမ်ား ပါလာျပန္တယ္။ ဒီတစ္သုတ္ဟာလည္း မႏၱေလးတကၠသုိလ္က ေအာင္လာ သီးပြင့္လာသူေတြ မ်ားတာပါပဲ။ ဒီအသိုက္မွာလည္း မိန္းကေလး မပါခဲ့ဘူး။

၁၉၉၀ ၀န္းက်င္ေရာက္ေတာ့ မိန္းကေလး ကေလာင္ရွင္ေတြ အံုနဲ႔က်င္းနဲ႔ ေပၚလာလိုက္တာ။ မ၀င့္ (ျမစ္ငယ္)၊ မကို၊ ေမေမာင္၊ ၀င္း၀င္းျမင့္ (နန္းေတာ္ေရွ႕)၊ ျမိဳ႕သာမရာထို၊ ညိဳညိဳတင္လွ၊ ႏွင္းဆီေအာင္ စတဲ့ ကေလာင္နာမည္ေတြနဲ႔။ ဟုိအရင္ ဟိုအရင္က မိန္းကေလး မပါခဲ့ေပမယ့္ ဒီတစ္ခါေပၚလာေတာ့ မိန္းကေလးေတြမွ တစ္အင္တစ္အား၊ သေဘာက်စရာ ေကာင္းလုိက္တာ။ စာေပနယ္မွာ အခုလုိ လူငယ္ေတြထဲက ဖူးပြင့္လာၾကတာ ဘာလို႔ တစ္ေခတ္တစ္ခါမွ အစုလိုက္ အျပံဳလုိက္ ေပၚလာၾကသလဲ။ ေပၚလာေတာ့ မိန္းကေလးေတြခ်ည္း ဘာေၾကာင့္ တစ္ခ်ိန္တစ္ခါတည္းလိုလို ျဖစ္ရသလဲဆုိတာ သိပၸံနည္းက် စဥ္းစားဖို႔ေတာ့ မလြယ္လွဖူး ထင္ပါတယ္။ အေၾကာင္းေတာ့ ရွိမွာေပါ႔ေလ။

တတိယအသုတ္မွာ ေပၚလာတဲ့ ကေလးမေလးေတြက ဝတၳဳတိုနဲ႔ နာမည္ကိုယ္စီ ယူလာၾကတယ္ေလ။ အဲဒီလို ဝတၳဳေလးေတြ ေရးတဲ့အခါ “အလွကိုယ္စီ ရွိၾကသည္” ဆိုတဲ့ စကားလုိပဲ ကိုယ္ပိုင္ဟန္ကေလး တစ္မ်ိဳးစီနဲ႔ ေရးသားေနၾကတာပါ။

အဲဒီအထဲက ၀င္း၀င္းျမင့္ (နန္းေတာ္ေရွ႕) ရဲ႕ ဝတၳဳတိုကေလး ၁၅ ပုဒ္ကို “အနားမညီ ၾတိဂံ” ဆိုတဲ့ အမည္နဲ႔ ဝတၳဳတိုေပါင္းခ်ဳပ္စာအုပ္ကေလး ရိုက္မယ္လို႔၊ အေမ အမွာေရးေပးပါဦးလို႔ ေျပာလာေတာ့ ေရးရမွာေပါ႔လို႔ ေျပာရတယ္။ သူ႔ဝတၳဳတိုကေလးေတြကို မဂၢဇင္းေတြထဲမွာ ဟိုတစ္ပုဒ္ ဒီတစ္ပုဒ္ ဖတ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဖတ္ခဲ့တုန္းက ၀င္း၀င္းျမင့္ (နန္းေတာ္ေရွ႕) ကေလာင္ဟာ တျခားမိန္းကေလးေတြရဲ႕ အေရးအသားနဲ႔ မတူဘူး။ သူက ရိုးရိုးကေလး ေရးတာကိုးလုိ႔ သာမန္ေအာက္ေမ့ခဲ့မိေပမယ့္ အခုလို အမွာစာေရးဖို႔ဆိုေတာ့ မဖတ္ဖူးေသးတာေရာ ၊ ဖတ္ဖူးတာေရာ အားလံုးကို စုေပါင္းျပီး ဖတ္ၾကည့္ရတယ္ေလ။

၀င္း၀င္းျမင့္ရဲ႕ အသက္ေမြးမႈက ေက်ာင္းဆရာမကေလး၊ သူ႔တပည့္ေတြက သူ႔ကို အပ်ိဳၾကီး ေလာက္စာလံုး လို႔ ေခၚၾကသတဲ့။ ေလာက္စာလံုးဆုိတာ ခြစာကို ဆိုလိုတာလို႔ သူက သူ႔ ဝတၳဳ ႏွစ္ပုဒ္မွာ ထည့္ေရးျပပါတယ္။ ေလာက္စာလံုးဆိုတာ ျဖဴျဖဴေသးေသး အရပ္က ပုပုေလးမို႔ ေခၚတာေနမွာပါလို႔ အေမကတြက္တယ္ေလ။ သူက သူနဲ႔ ထိေတြ႔တာကေလးေတြမွာ တယ္ျပီး အေသးစိတ္ ေတြးတာေခၚတာကိုး။ ျပီးေတာ့ အဲဒီအေသးစိတ္ အေတြးအေခၚကေလးေတြကို စာဖတ္တဲ့သူ မပ်င္းေအာင္လည္း ေရးဖြဲ႔ျပတတ္တယ္။

ျမန္မာ့ဓနမဂၢဇင္းမွာ ၁၉၉၃ ခု ႏို၀င္ဘာလတုန္းက သူေရးျပခဲ့တဲ့ “သင္ရိုးမဲ့ အတတ္ပညာ” ဆိုတဲ့ ဝတၳဳတိုကေလးဆုိရင္ ၀င္း၀င္းျမင့္က သူစာသင္ေပးေနရတဲ့ မူလတန္းေက်ာင္းသားကေလးေတြရဲ႕ ဘ၀နဲ႔ သူ႔ဘ၀တို႔ ကြာဟမႈကို စာဖတ္တဲ့သူေတြ သိရျမင္ရေအာင္ သူ႔မူလတန္းေက်ာင္း ျပတင္းကေလးကို လွစ္ျပတယ္။ ဒီကေလးေတြရဲ႕ ဘ၀အေမာကို ေျပလည္ေအာင္ သူဘာမွ လုပ္မေပးတတ္တာကိုလည္း ေပၚေပၚလြင္လြင္ ေရးျပတယ္။ ျပီးေတာ့ ဘ၀ေတြ ဘ၀ေတြမွာ အေမာေတြ ကိုယ္စီရွိၾကတာကိုလည္း ေရးျပပါတယ္။

၀င္း၀င္းျမင့္က မူလတန္းဆရာမ ေတာ္ေတာ္ၾကာၾကာ လုပ္ခဲ႔ရတယ္ ထင္ပါရဲ႕။ မႏၱေလးမဂၢဇင္းမွာလည္း ဆင္တူေရာင္ကြဲဆိုတဲ့ ဝတၳဳတိုကေလး၊ မူလတန္းေက်ာင္းက ကေလးေတြရဲ႕ ဘ၀ကို ေဖာ္တဲ့ ဝတၳဳေလးတစ္ပုဒ္ ေရးဖြဲ႔ေသးတယ္။ သူေန႔တုိင္း ျမင္ေတြ႔ေနရတဲ့ ကေလးေတြရဲ႕ ဘ၀ကို သူက စိတ္၀င္စားတာကိုး။ ၾကိဳးစားျပီး ႏႈိက္ႏႈိက္တြင္းတြင္းလည္း ေလ့လာပံုရတယ္။ သူ႔ အေသးစိတ္ ခ်ယ္မႈန္းပံုကေလးေတြက ဖတ္လို႔ေကာင္းပါတယ္။

ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္းမွာ သူေရးခဲ့တဲ့ တို္က္စားျခင္း ဆိုတဲ့ ဝတၳဳတိုကေလးကေတာ့ ေခြးေလေခြးလြင့္နဲ႔ ေခြး၀င္စားကေလးမ်ားအေၾကာင္းပါ။ သူက သူငယ္ခ်င္းေတြကုိ “ကေလးနဲ႔ ေခြးအေၾကာင္းကို သူအျမဲေရးခ်င္တယ္” လို႔ ေျပာျပသတဲ့။ ႏို႔ေပမယ့္ သူဘာေတြ ေရးေရး ေခတ္ရဲ႕ေၾကးမံုကေလး တစ္ခ်ပ္လိုေတာ့ ရွိေအာင္ သူက ေရးဖြဲ႔တာခ်ည္းပါ။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔အေရးအသား ကေလးေတြကို ဖတ္ၾကသူက စိတ္၀င္စားႏိုင္တာပါ။

၀င္း၀င္းျမင့္ ၁၉၉၀ ခု ဇြန္လထုတ္ စပယ္ျဖဴမွာ ေရးခဲ့တဲ့ “ပုစင္းရင္ကြဲ” ဆိုတဲ့ ဝတၳဳတိုကေလးကို ဂ်ပန္လို ဘာသာျပန္ျပီး ဂ်ပန္ျပည္မွာ ထုတ္ေ၀မယ့္ ျမန္မာဝတၳဳတိုေပါင္းခ်ဳပ္ စာအုပ္မွာ ေဖာ္ျပမယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အဲဒီ ဝတၳဳတိုေပါင္းခ်ဳပ္က ျမန္မာစာေရးဆရာ ၁၄ ေယာက္ရဲ႕ ဝတၳဳတိုေတြကို ဂ်ပန္အမ်ိဳးသမီး မပန္းခက္က ဂ်ပန္လို ျပန္ဆိုမွာ ျဖစ္ပါသတဲ့။

၀င္း၀င္းျမင့္မွာ သူနဲ႔ ေခတ္ျပိဳင္ေပၚလာတဲ့ တျခား မိန္းကေလးစာေရးဆရာေတြနဲ႔ မတူတာေလး တစ္ခ်က္ရွိေသးတယ္။ အဲဒါက သူက ကဗ်ာလည္း ေရးတယ္။ သူ႔ကဗ်ာကေလးေတြ မဂၢဇင္း စာမ်က္ႏွာေတြေပၚမွာ မၾကာမၾကာေတြ႔လုိက္ရတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ သူ႔ကဗ်ာစာအုပ္ကေလးမ်ားလည္း ထြက္လာဦးမလားလို႔ ေအာက္ေမ့ရပါတယ္။

ပန္းတိုင္း ပြင့္ၾကပါေစ။ ပြင့္တဲ့ပန္းတိုင္း ေမႊးၾကပါေစ။



လူထုေဒၚအမာ

မ်က္ႏွာဖံုးပန္းခ်ီ - မုတ္သုန္၊ ၾကီးပြားေရးစာအုပ္တုိက္၊ပထမအၾကိမ္၊ ၁၉၉၁ ႏို၀င္ဘာ


မ်က္ႏွာဖံုးပန္းခ်ီ - စိုး၀င္းျငိမ္း၊ ပိေတာက္မင္းစာအုပ္တိုက္၊ ပထမအၾကိမ္၊ ၁၉၉၇ စက္တင္ဘာ


မ်က္ႏွာဖံုးပန္းခ်ီ - ဇန္ဇန္၊ ရဲရင့္ေ၀စာေပ၊ ပထမအၾကိမ္၊ ၁၉၉၂ ဇြန္လ


မ်က္ႏွာဖံုးပန္းခ်ီ - ေက်ာ္စြာထက္၊ ၾကီးပြားေရးစာအုပ္တုိက္၊ ပထမအၾကိမ္၊ ၁၉၉၀ ဒီဇင္ဘာ


မ်က္ႏွာဖံုးပန္းခ်ီ - ေက်ာ္စြာထက္၊ ၾကီးပြားေရးစာအုပ္တုိက္၊ ပထမအၾကိမ္၊ ၁၉၉၁ ေအာက္တိုဘာ


မ်က္ႏွာဖံုးပန္းခ်ီ - ဦးကံခၽြန္၊ ပိေတာက္မင္းစာအုပ္တုိက္၊ ပထမအၾကိမ္၊ ၁၉၉၉ မတ္

မ်က္ႏွာဖံုးပန္းခ်ီ - ခ်ိဳတူးေမာင္၊ ပိေတာက္မင္းစာအုပ္တုိက္၊ ပထမအၾကိမ္၊ ၁၉၉၈ ေဖေဖာ္၀ါရီ



မ်က္ႏွာဖံုးပန္းခ်ီ - ေနမ်ိဳး၊ ကလ်ာစာေပ၊ ပထမအၾကိမ္၊ ၁၉၉၉ ဇြန္




မ်က္ႏွာဖံုးပန္းခ်ီ - စိုး၀င္းျငိမ္း၊ ဥတၱရလမင္း၊ ပထမအၾကိမ္၊ ၁၉၉၇ ႏို၀င္ဘာ

*   *   *   *   *   *   *   *   *   * 

1 comment:

tun said...

ဖတ္ ခ်င္စ ရာ ၀တဳတုိ စာအုပ္ေတြဗ်ာ ။ တင္ေမာင္သန္းရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႕ လူ နဲ႕ ေမာင္ေသြးခၽြန္ရဲ႕ ၀တဳတုိေပါင္းခ်ဳပ္စာအုပ္ေတြလည္း အမွတ္ရမိတယ္။

Post a Comment