7.10.10

ကၽြန္ေတာ္ မသိေသာ သိပၸံေမာင္၀

ကၽြန္ေတာ္ ယခုအေတာအတြင္း မရည္ရြယ္ဘဲႏွင့္ သိပၸံေမာင္၀ ၏ စာအုပ္မ်ားကို ဖတ္ျဖစ္ေနသည္။ သူငယ္ခ်င္း ေက်ာ္ေဇာထံမွ ေမာင္လူေအး အပါအ၀င္ သိပၸံေမာင္၀၏ ဝတၳဳေဆာင္းပါးမ်ား (၂၀၀၄ ပံုႏွိပ္ျခင္း ) ကို အရင္ ငွါးဖတ္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေနာက္ သူ႔ထံမွပင္ စာေပယဥ္ေက်းမႈ ( ရာျပည့္၊ ၂၀၀၆ ေမ ဒုတိယ အၾကိမ္ ပံုႏွိပ္ျခင္း )ကို ဆက္ငွါးဖတ္သည္။ သိပၸံေမာင္၀ ခ်င္ျခင္းကို ကၽြန္ေတာ္ အာသာ ေတာင့္တ လာေလျပီ။

သိပၸံေမာင္၀၏ စာမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္အတြက္ မစိမ္းသလုိလုိ စိမ္းသလိုလိုဟု ေျပာႏိုင္မည္ထင္သည္။ သူ႔အေၾကာင္းကိုလည္း သိသလိုလို မသိသလိုလို ဟု ထင္ေနသည္။ သူ၏ ေလလံပြဲ ကို ကၽြန္ေတာ္ စာေမးပြဲမွာ ေျဖခဲ့ဖူးသည္။ သူ၏ ေခတ္စမ္းစာေပ အေထြေထြ ကို ငယ္ငယ္က ဖတ္ခဲ့ဖူးသည္။ သူ႔အေၾကာင္း မဂၢဇင္းေဆာင္းပါး တိုတိုထြာထြာမ်ားကို သင့္သလို ဖတ္ခဲ့ဖူးသည္။ သူကြယ္လြန္ခဲ့သည့္ အေၾကာင္း အၾကမ္းသိသည္။ ဒါေလာက္ပါပဲ။

သိပၸံေမာင္၀၏ စာမ်ားကို မစိမ္းသလုိလုိ သိသလိုလို ထင္ေနခဲ့တာ တကယ္ေတာ့ ဘာမွ မသိပါလား ဟု ကၽြန္ေတာ္ဇနီးကို ေျပာမိသည္။ သူ႔ျပန္ေျပာစကားက မထင္မွတ္ဘဲ ဖ်တ္ခနဲ ေရခဲေရျဖင့္ အပက္ခံလိုက္ရ သလို ကၽြန္ေတာ္စိတ္မွာ ျဗံဳးခနဲ ခံစားလိုက္ရသည္။ ရွင္က ကြန္ျမဴနစ္စာေရးဆရာေတြ ေရးခဲ့တဲ့ စာေတြ၊ စာအုပ္ေတြေလာက္ပဲ သိတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားရေတာ့သည္။ ဟုတ္ပါသလား။ ကၽြန္ေတာ့္ အတၱက ေရွ႕ဆက္ အမ်ားၾကီး မစဥ္းစားရေအာင္ ခ်က္ခ်င္းေျဖလိုက္သည္။ ငါတို႔ႏိုင္ငံမွာ ကြန္ျမဴနစ္စာေရးဆရာ ေတြက မ်ားခဲ့တာကိုး။ ကၽြန္ေတာ့္အတၱ အႏိုင္ရသြားပံုရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေရွ႕ဆက္အမ်ားၾကီး မစဥ္းစား မိေတာ့ပါ။

ဤသို႔ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ သိပၸံေမာင္၀၏ စာအုပ္မ်ားကို လိုက္ရွာေတာ့သည္။ သူငယ္ခ်င္းမ်ားထံမွ ထပ္မရႏိုင္ေသာအခါ EBook website မ်ားမွာ လိုက္ရွာသည္။ ေအာက္စ္ဖို႔ဒ္တကၠသုိလ္ ခရီးသြားမွတ္တမ္း၊ အဟိတ္ ဝတၳဳဇာတ္လမ္းမ်ား ၊ စစ္အတြင္း ေန႔စဥ္မွတ္တမ္း ၊ ၃ အုပ္ကို အစဥ္လိုက္ ဖတ္ျဖစ္သည္။

ညက ကၽြန္ေတာ္သည္ သိပၸံေမာင္၀၏ စစ္အတြင္း ေန႔စဥ္မွတ္တမ္းကို ဖတ္သည္။ EBook ျဖစ္ပါသည္။ စာအုပ္အစမွာ ေဖာ္ျပထားသည့္ သိပၸံေမာင္၀၏ အတၳဳပၸတၱိအက်ဥ္းကို သာမန္သာ ဖတ္လိုက္သည္။ ၁၈၉၉ ဇြန္လ ၅ ရက္ေန႔တြင္ ေမာ္လျမိဳင္ျမိဳ႕ မုပြန္ နတ္ကၽြန္းရပ္၌ ေမြးဖြားခဲ့ျပီး ဦးအုန္းေရႊ ၊ ေဒၚေဒၚသစ္တို႔၏ ဒုတိယ သားျဖစ္သည္။ ထို႔ေနာက္ သူ၏ ပညာေရး ေအာင္ျမင္မႈမ်ား၊ ရရွိခဲ့သည့္ ဆု တံဆိပ္မ်ား၊ ကေလာင္နာမည္မ်ား ၊ အစိုးရ၀န္ထမ္းဘ၀ ၊ စာေပလက္ရာမ်ား ၊ စာအုပ္မ်ား ...စသည္တို႔ကို ဖတ္သည္ဆိုရံု ခပ္လွ်မ္းလွ်မ္း ျမန္ျမန္ဖတ္မိလိုက္သည္။ သူ ကြယ္လြန္သည့္ ေန႔ရက္ကို ေသေသခ်ာခ်ာ မမွတ္မိလိုက္။

စစ္အတြင္း ေန႔စဥ္မွတ္တမ္း စာအုပ္သည္္ ၅-၁-၄၂ ေန႔မွ စသည္။ သူႏွင့္အတူ သူ၏ဇနီး ျမင့္ မအူပင္မွ ရန္ကုန္သို႔ လိုက္လာသည့္ အေၾကာင္းျဖင့္ စထားသည္။ ထိုအခိ်န္တြင္ ဂ်ပန္တို႔က ရန္ကုန္ကို ဗံုးအၾကီး အက်ယ္ ၾကဲခ်ေနျပီျဖစ္သည္။ ထုိမွစ၍ သူတို႔ မိသားစု၏ စစ္ေျပးခရီးၾကမ္း စတင္ခဲ့ေလသည္။ သူတို႔ စစ္ေျပးခရီးၾကမ္းကို အၾကမ္းဖ်ဥ္း ျခယ္မႈန္းထားသည့္ သိပၸံေမာင္၀၏ ေရးသားထားမႈကေလးကို ၂-၅-၄၂ရက္ေန႔ မွတ္တမ္းတြင္ ဤသို႔ ဖတ္ရပါသည္။

၂-၅-၄၂။

(..............................။ ဤအၾကိမ္ေျပးျခင္းကား ေနာက္ဆံုးေျပးျခင္းျဖစ္ပါေစ။ စစ္စ၍ ျဖစ္ကတည္းက တေျပးတည္း ေျပးလာၾကရေသာေၾကာင့္ ျမင့္ႏွင့္ ကေလးမ်ားမွာ အေတာ္ပင္ပန္းေနၾကရွာေလျပီ။ ကေလးမ်ားေရာ ျမင့္ပါ ေရွးကကဲ့သို႔ ၀၀ျဖိဳးျဖိဳးမရွိၾက။ စိတ္ပန္းကိုယ္ပန္းျဖစ္ရံုမွ်မက ေရႊဘို၏ အပူရွိန္ကို မခံႏိုင္ေသာေၾကာင့္ မက်န္းမမာျဖစ္ၾကသျဖင့္ အေတာ္ပင္ပိန္လွီးေနၾကေလျပီ။ ျမင့္ႏွင့္ ကေလးမ်ားမွာ လက္ဦးဆံုး ရန္ကုန္မွ ျပည္သို႔ ေျပးခဲ့ၾကရ၏။ ျပည္မွ မအူပင္၊ မအူပင္မွ မႏၲေလး၊ မႏၲေလးမွ ေရႊဘို၊ ေရႊဘိုမွ ကန္႔ဘလူ၊ ကန္႔ဘလူမွ ဂါးတာ။ အၾကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေျပးခဲ့ၾကရ ရွာေလျပီ။ ခရီးမပန္းဘဲ ေနၾကမည္ေလာ။ သမီးငယ္ကေလး မယ္ေကးမွာ တစ္လသမီး အရြယ္ကတည္းက ေျပးေနလိုက္သည္မွာ ယခု ၆ လ သမီး အရြယ္သို႔ ေရာက္ျပီျဖစ္ေသာ္လည္း ေျပးရတုန္းပင္။ သို႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မယ္ေကးကို မယ္ေျပးဟူ၍သာ နာမည္ေျပာင္းလိုက္ခ်င္ေတာ့၏။  .................................................................)
( စစ္အတြင္း ေန႔စဥ္မွတ္တမ္း ၊ သိပၸံေမာင္၀ ၊ ဒုတိယအၾကိမ္ ၊ ျမနႏၵာ စာအုပ္တိုက္ ၊ ၂၀၀၂ ဒီဇင္ဘာ ၊ စာမ်က္ႏွာ ၂၉၃ )

ကၽြန္ေတာ္သည္ ဤစာပုဒ္ေလးကို ဖတ္ျပီးေသာအခါ စိတ္ေမာလူေမာ ျဖစ္သြား၏။ စာအုပ္ထဲတြင္ ပူး၀င္ ေနသည့္ စိတ္သည္ အခုမွ ခြါထြက္လာသည္။ နာရီၾကည့္လိုက္ေတာ့ နံနက္ ၄ နာရီ ထိုးေတာ့မည္။ စေနညကုန္ဆံုး၍ တနဂၤေႏြအာရံုတက္ခိ်န္ ေရာက္လာျပီ။ အျပင္ဘက္တြင္ မိုးဖြဲဖြဲ က်ေနသည္။ 

ကၽြန္ေတာ္သည္ သိပၸံေမာင္၀၏ စစ္အတြင္း ေန႔ရက္မ်ားအေၾကာင္း ေတြးေနသည္။ သူ၏ စစ္အတြင္း ေန႔ရက္မ်ားသည္ သူ႔အတြက္ ပင္ပန္းေပလိမ့္မည္။ မိသားစုအတြက္ ပူပန္စိုးရိမ္ရသည့္ မီးေတာက္သည္ သူ႔ ေန႔ရက္ စာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္ အပူေရာင္ထင္ဟပ္ေနသည္။ အိုင္စီအက္တစ္ေယာက္ကို အိပ္မေပ်ာ္ေစေသာ အေတြးမ်ားသည္ စာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚတြင္ အရိပ္ထင္ေနသည္။ သာမန္ ဆင္းရဲသား နင္းျပား တိုင္းသူ ျပည္သားမ်ား၏ စာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚတြင္ မည္သို႔ေသာ မီးေတာက္မ်ား မျငိမ္းႏိုင္ ပူေလာင္ေနမွာပါလိမ့္။ သူတို႔ထက္စာလွ်င္ ေအာက္စ္ဖို႔ဒ္တကၠသုိလ္ထြက္ အိုင္စီအက္ အစိုးရ အရာရွိၾကီး၏ စစ္ေျပးညမ်ားသည္ လေရာင္ဆမ္းေနပါလိမ့္မည္။ ကေလးထိန္း ထမင္းခ်က္ ကားေမာင္းသူ၊ ကိုယ္ပိုင္ကား၊ ေရႊေငြ မိတ္ေဆြ အသိုင္းအ၀ိုင္း ျပည့္စံုေနပါသည္။
 
ကၽြန္ေတာ့္ မသိစိတ္ အတၱက သိပၸံေမာင္၀၏ ေန႔စဥ္မွတ္တမ္းအတြင္းမွ သခင္ေအာင္ဆန္း ဗိုလ္ေတဇ ဘီအိုင္ေအ တပ္မေတာ္အေၾကာင္း ေတြ႔ရလုိ ေတြ႔ရျငား ရွာၾကည့္ေနမိသည္။ စာအုပ္ေနာက္ပိုင္းမွာ သခင္တပ္ အေၾကာင္း အလွ်ဥ္းသင့္သလို ေရးထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ဂ်ပန္တပ္ သခင္တပ္မ်ားႏွင့္ တိုက္ခိုက္ေနရာ ေရွ႕တန္းစစ္မ်က္ႏွာသို႔ အဂၤလိပ္တပ္မ်ား စစ္ကူဆင္းသြားသည့္ သတင္းကို မွတ္တမ္းေရးေနရင္း သိပၸံေမာင္၀သည္ မည္သို႔ ဆုေတာင္းေနမွာပါလိမ့္၊ ကၽြန္ေတာ္ ေတြးေနမိသည္။ တျပိဳင္တည္းမွာ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားကေရာ မည္သို႔ဆုေတာင္းေနၾကမွာပါလိမ့္၊ ကၽြန္ေတာ္ေတြးေနမိ သည္။

ေတာင္သူလယ္သမား ေတာ္လွန္ေရးေခါင္းေဆာင္ ဆရာစံကို သိပၸံေမာင္၀က ဒဂၤါးျပားတစ္ခု၏ ေခါင္းဟု ျမင္ေနလွ်င္ ျပည္သူျပည္သားမ်ားက ပန္းဟု ျမင္ေနမည္လား။ ကိုယ့္ဘက္က အာဇာနည္ဆိုလွ်င္ သူ႔ဘက္ကဆို သူပုန္လား။ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ၾကားတြင္ စည္းတစ္ခု ျခားေနသည္လား။ ထိုစည္းသည္ သမိုင္းမွာ ေခါင္း ႏွင့္ ပန္း ၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူ ႏွင့္ ဖိႏွိပ္ခံရသူ ၊ အမွားႏွင့္အမွန္ ၾကာေလၾကာေလ ျခားနားသြား မည္လား။ ........ ကၽြန္ေတာ္ ေတြးေနမိသည္။
 
ဘယ္လိုဘဲ အျမင္ေတြ ကြဲျပား မေစ့စပ္ႏိုင္ေစကာမူ လူတစ္ေယာက္၏ စစ္အတြင္း စိုးရိမ္အားငယ္မႈမ်ား၊ မေရရာမႈမ်ား၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားအေၾကာင္း ေန႔စဥ္မွတ္တမ္းအေနႏွင့္မူ သိပၸံေမာင္၀၏ ေန႔စဥ္ မွတ္တမ္းသည္ ကၽြန္ေတာ္ကို ဆြဲေဆာင္လြန္းလွသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ စာအုပ္ကုိ ဆက္ဖတ္သည္။ ၁၉၄၂ ေမလ ေန႔စဥ္မွတ္တမ္းမ်ား မွ ၁၉၄၂ ဇြန္လမွတ္တမ္းမ်ား သို႔ ေရာက္လာသည္။ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွ စိုးရိမ္ မြန္းၾကပ္သည့္ အနံ႔မ်ား ပိုရလာသည္။ ၅-၆-၁၈၉၉ ေန႔တြင္ ေမြးဖြားခဲ့သည့္ သိပၸံေမာင္၀၏ ၄၃ ႏွစ္ျပည့္ ေမြးေန႔သို႔ ကပ္လာသည္။ သူ၏ ၄၃ ႏွစ္ျပည့္ ေမြးေန႔ျဖစ္သည့္ ၅-၆-၄၂ ရက္ မွတ္တမ္းတြင္ အတိတ္ကို သံုးသပ္မႈမ်ား၊ အေကာင္းျမင္ေမွ်ာ္လင့္မႈမ်ားကို ေရးမွတ္ထားသည္။

၅-၆-၄၂။

လြန္ခဲ့သည့္ ၈ ႏွစ္ခန္႔ အခါက ေဗဒင္ကၽြမ္းက်င္ေသာ မိတ္ေဆြတစ္ဦးက ယခုႏွစ္ ေမြးေန႔မတိုင္မီအတြင္း ေသေလာက္ေသာေဘးႏွင့္ ေတြ႔ေပလိမ့္မည္ဟု ေဟာဖူး၏။ ထိုအခါက ထိုမိတ္ေဆြ ေဟာေျပာခ်က္ကို မယံုၾကည္ခဲ့ေပ။ ေနာင္တြင္လည္း အမႈမထားခဲ့ေပ။ ယခုႏွစ္အတြင္း ေဘးဒုကၡအေပါင္းတို႔ႏွင့္ ေတြ႔ၾကံဳေသာအခါက်မွ ထိုမိတ္ေဆြ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားကို ျပန္လည္သတိရမိေပ၏။ ေဗဒင္က မွန္ေသာေၾကာင့္ေပေလာ မေျပာတတ္။ ဤႏွစ္အတြင္း ဒုကၡအမ်ိဳးမိ်ဳးတို႔ႏွင့္ ေတြ႔ၾကံဳခဲ့ရသည္ကား မွန္ေပ၏။

ယေန႔ကား ေမြးေန႔ျဖစ္၏။ သန္းေခါင္းေက်ာ္လွ်င္ ေမြးေန႔လြန္ေတာ့မည္။ မိတ္ေဆြေဗဒင္ဆရာ ေဟာေျပာ ခ်က္ အရဆိုလွ်င္ ေဘးအေပါင္းတို႔မွ လြတ္ကင္းေတာ့မည္။ ဤအေၾကာင္းမ်ားကို ေတြးမိေသာေၾကာင့္ ၀မ္း ေျမာက္မိေတာ့သတည္း။

မနက္က ဦးစန္းႏွင့္ အတူ အေညာင္းေျပ အညာေျပ ေတာလမ္းအတိုင္း အေတာ္ခပ္ေ၀းေ၀းပင္ လမ္းေလွ်ာက္ၾကေလသည္။ အေတာ္ပင္ စိတ္ၾကည္ႏူး၏။

ေန႔ခင္း လက္ဖက္ရည္ ေသာက္ခ်ိန္တြင္ ဦးစန္းႏွင့္ ဦးဘသန္းတို႔က အားလံုးကို အထပ္တစ္ရာ (ပလာတာ) ႏွင့္ ၾကက္သားဟင္းကို ေကၽြးၾကေလသည္။ အားရပါးရ စားလိုက္ၾကသည္မွာ အေတာ္ပင္ ကုန္၏။   ျမိဳ႕ႏွင့္ အလြန္ေ၀းေသာ ေတာထဲတြင္ အထပ္တစ္ရာ ႏွင့္ ၾကက္သားတို႔ကို စားေသာက္ ၾကရသည္မွာ ကုသိုလ္ ထူးသည္ဟု ဆိုရေပမည္။ ေအာက္အရပ္မွ ေျပးလာစဥ္က ေနာက္ဆံုး ေတာရြာကေလးမ်ားတြင္ တိမ္းေရွာင္ေနရေသာအခါ ထမင္းႏွင့္ဆားကိုမွ မွန္မွန္စားရပါ့မလားဟု ေတြးေတာ စိုးရိမ္မိေပ၏။

ယခုကား ထမင္းႏွင့္ ဟင္းေကာင္းေကာင္းမ်ားကို စားေသာက္ရရံုမွ်မကေသး ေန႔ခင္းေန႔လယ္တြင္ ပလာတာႏွင့္ ၾကက္သားဟင္းကိုပင္ စားေသာက္ရေလသည္။

ဂ်ပန္မ်ား မတက္လာမီ ဒေရာေသာပါး ေျပးၾကလႊားၾကစဥ္က ဂ်ံဳအိတ္မ်ားကို တင္လာေသာ မီးရထားတြဲတု႔ိကို ကန္႔ဘလူတြင္ ျဖဳတ္ထားခဲ့ေလသည္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကလည္း ပ်က္ျပား၊ ဂ်ပန္တို႔ကလည္း မေရာက္ေသးေသာ အခိုက္အတန္႔ကေလးတြင္ ကန္႔ဘလူ အနီးအနားမ်ားမွ ရြာသားတို႔သည္ ထိုဂ်ံဳအိတ္တို႔ကို သြား၍ လွည္းမ်ားျဖင့္ တိုက္ယူၾကကုန္၏။ ထိုသူတို႔ထံမွ ဂ်ံဳအိတ္တစ္အိတ္ကို ၆ က်ပ္ေပး၍ ၀ယ္ျပီးေနာက္ ဦးစန္း၏ ထမင္းခ်က္အား ပလာတာ အလုပ္ခိုင္းေလသည္။ ဦးစန္း၏ ထမင္းခ်က္ကား ပလာတာ အလုပ္ေကာင္းသူျဖစ္၏။ ဦးဘသန္း၏ တပည့္ ေမာင္ဘၾကိဳင္ကလည္း ၾကက္သားဟင္း အခ်က္ေကာင္း၊ အလြန္ေနရာက်ေလသည္။ ရန္ကုန္ မဂိုလမ္း (ယခု ေရႊဘံုသာလမ္း) ၊ မႏၲေလး ၀ါဟစ္ဆိုင္ တို႔ကို မသြား ပါဘဲလွ်က္ ျမိဳ႕ႏွင့္ မနီးမေ၀း ေတာရြာကေလးမွာပင္ ပလာတာ ၾကက္သား ဟင္းေကာင္းမ်ားကို စားေသာက္ ၾကရသည္မွာ ကုသိုလ္ထူးသည္ဟု ဆိုရမည္မဟုတ္ပါေလာ။

ယခုအခါ ေၾကာက္စိတ္ တုန္လႈပ္စိတ္မ်ား အေတာ္ကေလးေပ်ာက္စ ျပဳလာေလျပီ။ လူအမ်ား၏ စိတ္ထဲတြင္ မည္သို႔ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးလာမည္နည္းဟူ၍ ေတာင့္တေနၾကမည္မွာ ဓမၼတာပင္တည္း။ ယခုကဲ့သို႔ မျငိမ္မသက္ျဖစ္ေနေသာ အခါတြင္ ျငိမ္သက္ေအးခ်မ္းေရးမွာ လူတိုင္းေတာင့္တေနမည္ကား မလြဲတည္း။ ျငိမ္သက္ေအးခ်မ္းမႈကိုလည္း ၾကံ့ခိုင္ေသာ ဗဟိုအစိုးရလာမွသာ ရေပလိမ့္မည္။ သို႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ၾကံ့ခိုင္ေကာင္းမြန္ေသာ ဗဟိုအစိုးရ အျမန္လာပါေစဟု ဆုေတာင္းေနၾကေလသည္။
(စစ္အတြင္း ေန႔စဥ္မွတ္တမ္း၊ သိပၸံေမာင္၀၊ ဒုတိယအၾကိမ္၊ ျမနႏၵာ စာအုပ္တိုက္၊ ၂၀၀၂ ဒီဇင္ဘာ၊ စာမ်က္ႏွာ ၃၃၁ - ၃၃၂)

ၾကံ့ခိုင္ ေကာင္းမြန္ေသာ ဗဟို အစိုးရ အျမန္လာပါေစဟု သိပၸံေမာင္၀သည္  ၅-၆-၄၂ ေန႔ ကတည္းက ဆုေတာင္းေနေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ စာအုပ္ဖတ္ေနရင္းမွ ျပံဳးလိုက္မိသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္လည္း ယခုထိ ဆုေတာင္းေနရသည္ မဟုတ္ပါလား။ သမိုင္းစက္၀န္းသည္ တစ္ပတ္ လည္မိသည္လား သို႔မဟုတ္ ဆုေတာင္းေနရသည့္ အမွတ္ကေလးမွာရပ္ေနျပီး ဆက္မလည္ေသးတာလား၊ ကၽြန္ေတာ္ ေတြးေနမိသည္။

မိုးဖြဲဖြဲရြာေနသည့္ နံနက္ ၅ နာရီသည္ တိတ္ဆိတ္ေန၏။ EBook ကို ျပေနသည့္ ကြန္ျပဴတာ၏ scroll bar သည္ ေအာက္နားသို႔ ကပ္ေနျပီ။ ကၽြန္ေတာ္သည္ စာမ်က္ႏွာမ်ားကို မျပီးဆံုးေစခ်င္ေသးပါ။ သိပၸံေမာင္၀၏ ၄၃ ႏွစ္ျပည့္ ေမြးေန႔ ေနာက္တစ္ရက္အေၾကာင္းကုိ ကၽြန္ေတာ္ဆက္ဖတ္သည္။ စာမ်က္ႏွာသည္ ဗလာကို ျပေန၏။ ဘာမွမရွိ။ ေအာက္နားတြင္  ဤတြင္အဆံုးသတ္သည္ ဟုသာပါသည္။ ေရွ႕ဆက္ ေဖာ္ျပထား သည္မွာ ဦးစိန္တင္ ( သိပၸံေမာင္၀ ) သည္ ၆-၆-၄၂ တြင္ ကြယ္လြန္သြားရွာသည္။ ေန႔စဥ္မွတ္တမ္းသည္ ျပီးဆံုး သြားေလျပီ။ သိပၸံေမာင္၀သည္ သူ၏ ၄၃ ႏွစ္ျပည့္ ေမြးေန႔အျပီး ေနာက္တစ္ရက္တြင္ ေရတိမ္ နစ္ရရွာေလျပီ။ လွစ္ဟာသြားေသာ ရတနာ၏ ကြက္လပ္သည္ အစားထိုးဖို႔ ခက္လွေပသည္။

သိပၸံေမာင္၀ ကြယ္လြန္ခဲ့သည့္ အေၾကာင္းကို ဆရာ မင္းယုေ၀ က သိပၸံေမာင္၀ အတၳဳပၸတၱိ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ ေရးသားထားသည္။  
(.............................။ သိပၸံေမာင္၀သည္ စစ္အတြင္း ကာလပ်က္ခိ်န္တြင္ ၁၉၄၂ ခု ၊ ဇြန္လ ၆ ရက္ေန႔ ေရႊဘိုခရိုင္ ကန္႔ဘလူျမိဳ႕ အနီး ဂါဒါးဆည္ၾကီးရြာ၌ ဓါးျပလူဆိုးတို႔၏ ႏွိပ္စက္မႈကိုခံရကာ ကြယ္လြန္ခဲ့ရွာေလသည္။ ဇနီးသည္ ေဒၚခင္ခင္ျမင့္၊ သား တင္ေမာင္ျမင့္၊ သမီး တင္ေမျမင့္၊ တင္ေရႊျမင့္ တို႔ က်န္ရစ္ေလသည္။ သိပၸံေမာင္၀ ကြယ္လြန္ေၾကာင္း သတင္းမွာ (၈.၇.၄၂) ေန႔ထုတ္ ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာတိုက္တြင္ ေအာက္ပါအတိုင္း ပါရွိေလသည္။

ဦးစိန္တင္ ႏွင့္ ဦးဘသန္း ဓါးျပလူဆိုးမ်ား လက္ခ်က္ျဖင့္ ေသဆံုးေနပံု
[ ကၽြႏု္ပ္တို႔ အထူးသတင္းေထာက္ထံမွ ]

အိုင္စီအက္ ဦးစိန္တင္ ႏွင့္ ကန္႔ဘလူ နယ္ပိုင္၀န္ေထာက္ေဟာင္း ဦးဘသန္း (ႏႈတ္ခမ္းေမႊး ဦးဘသန္း မဟုတ္) ၄င္းတို႔ ဇနီးပါ ဓါးျပမ်ားက ေသနတ္ျဖင့္ ပစ္သတ္သြားသည့္ သတင္းကို ကၽြႏု္ပ္တို႔ သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ျပီးျဖစ္ေၾကာင္း။

သတင္းအက်ယ္မွာ ဦးစိန္တင္အား အိႏၵိယသို႔ေခၚရန္ အထူးမီးရထားျဖင့္ ေရႊဘိုျမိဳ႕မွ ျမစ္ၾကီးနားသို႔ ေခၚေဆာင္သြားရာ ျမစ္ၾကီးနား မေရာက္မီ ကန္႔ဘလူဘူတာသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ဦးစိန္တင္အိမ္သားစု စီးလာေသာ ရထားတြဲကို ျဖတ္ထားခဲ့၍ ကန္႔ဘလူတြင္ ေသာင္တင္က်န္ရစ္ခဲ့သည္ဆိုေၾကာင္း။

ကန္႔ဘလူတြင္ ဦးစိန္တင္ႏွင့္ နယ္ပိုင္၀န္ေထာက္ေဟာင္း ဦးဘသန္း တို႔ေတြ႔ၾက၍ ေနေရးထိုင္ေရးတို႔ကို တိုင္ပင္ၾကျပီး အျခားသစ္ေတာအရာရွိမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းၾကလ်က္ ကန္႔ဘလူအေရွ႕ (၁၁)မိုင္အကြာ ဂါဒါး ဆည္ၾကီးရြာ ဗိုလ္တဲ၌ ေနထိုင္ၾကသည္ဆိုေၾကာင္း။

ထိုသို႔ ေနထိုင္ရာတြင္ ဓါးျမတိုက္မည္ဆိုေသာ သတင္းကို သန္႔သန္႔ၾကားသိရွိရသျဖင့္ ဦးစိန္တင္တို႔ လူတစ္စုမွာ ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ ကန္႔ဘလူသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ေနထိုင္ရန္ စီမံၾကေသးသည္ဆိုေၾကာင္း။ ဇြန္လ ၆ ရက္ေန႔ နံနက္ ၅ နာရီ အခိ်န္ေလာက္တြင္ ဓါးျပလူဆိုးၾကီး ငေဖ်ာ္၏ တပည့္ၾကီး သက္ထြန္းႏွင့္ လူေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္ခန္႔တုိ႔မွာ ေသနတ္မ်ားျဖင့္ ဗိုလ္တဲသို႔ ပစ္ၾကသည္ဟုဆိုေၾကာင္း။ ထိုသို႔ ေသနတ္သံၾကားသျဖင့္ နယ္ပိုင္၀န္ေထာက္ေဟာင္း ဦးဘသန္း၏ ဇနီးမွာ လန္႔ျပီးထလိုက္ရာ ေသနတ္မွန္ျပီး ၄င္းေနရာမွာ ပြဲခ်င္းျပီး ေသဆံုးသြားေၾကာင္း။ ဦးစိန္တင္တို႔ လူတစ္စုမွာ မိမိတို႔အား ဓါးျမတိုက္ေၾကာင္းကို သိသည္ႏွင့္ တစ္ျပိဳင္နက္ လက္နက္ခ်ျပီဆိုေၾကာင္းကို ေအာ္ေျပာျပီး ေသနတ္မ်ားကို ဗိုလ္တဲလက္ရန္းမွ လူဆုိးမ်ား ျမင္ေအာင္ ပစ္ခ်ၾကေၾကာင္း။

ဦးစိန္တင္တို႔ လူတစ္စုႏွင့္ သစ္ေတာဘက္ဌာနတြင္လုပ္ေသာ အရာရွိ ဦးခန္႔တို႔အား တရားဘက္ႏွင့္ သစ္ေတာဘက္ကို ခြဲျခားျပီး လူစီတန္းရပ္ခိုင္းျပီးေနာက္ ဦးစိန္တင္ ႏွင့္ ဦးဘသန္းတို႔အား ဗုိလ္တဲ အျပင္ဘက္သို႔ ေျပးခိုင္းျပီး ဦးဘသန္းအား ေနာက္မွေနျပီး လူဆိုးတစ္ေယာက္က ေသနတ္ျဖင့္ ပစ္ေၾကာင္း၊ ဦးစိန္တင္မွာလည္း သားကေလးကို လက္ဆြဲလ်က္ေျပးရာ ဗိုလ္တဲအျပင္ဘက္က်မွ ၄င္း၏ ဇနီးေအာ္သံ ကုိၾကားသျဖင့္ ဗိုလ္တဲအတြင္းသို႔ ျပန္၀င္လာရာ လူဆိုးတစ္ေယာက္က ေသနတ္ျဖင့္ ပစ္လိုက္သျဖင့္ ဦးစိန္တင္မွာလည္း ေသနတ္ဒဏ္ရာျဖင့္ ေသဆံုးသြားေၾကာင္း။ ဓါးျမဗိုလ္ကလည္း အေရးပိုင္ကို မပစ္ရန္ ေအာ္ေျပာျငားလည္း ဓါးျပတစ္ေယာက္၏ ေသနတ္လက္ခ်က္က ဦးသြားသည္ဆိုေၾကာင္း။

ထိုသို႔အျခင္းအရာျဖစ္ပြားျပီးေနာက္ ဓါးျပဗုိလ္သက္ထြန္းက သစ္ေတာအရာရွိ ဦးေကာ၀ိန္အား ခင္ဗ်ားေနရပ္ျပန္ရန္ ေရာ့ ေငြ ၁၀၀ ယူဆိုျပီး ေငြစကၠဴမ်ား ေပးအပ္ျပီး ပစၥည္းမ်ားကို လွည္းျဖင့္တင္ေဆာင္ျပီး ထြက္သြားၾကသည္ဆိုေၾကာင္း။ ဓါးျပေပးထားခဲ့ေသာ ေငြစကၠဴမ်ားကို ေရတြက္ၾကည့္ရာ ေငြ ၂၉၀ ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႔ရွိရသည္ဆိုေၾကာင္း။

ဓါးျပလူဆိုးမ်ားသည္ ဦးစိန္တင္ႏွင့္ ဦးဘသန္း တို႔အား ပစ္သတ္ျပီးေနာက္ ေရႊေငြပစၥည္း ၃ သိန္းေက်ာ္ဘိုးကို လွည္း ၂၁ စီးျဖင့္ တိုက္ျပီးယူသြားၾကေၾကာင္း။ ဦးစိန္တင္မွာ ဓါးျပလူဆိုးတို႔၏ လက္ခ်က္ျဖင့္ ေသဆံုးျခင္းခံရေၾကာင္းကို ၾကားသိရသည္ႏွင့္ တစ္ျပိဳင္နက္ မိတ္ေဆြသဂၤဟအေပါင္းတို႔ သြားေရာက္ၾကျပီး ၄င္းတို႔ အေလာင္းမ်ားကို ကိစၥျပီးစီးေအာင္ ၀ိုင္း၀န္းကူညီလ်က္ ေဆာင္ရြက္ေပးၾကေၾကာင္း။

ဦးစိန္တင္၏ ဇနီးသည္အား သစ္ေတာ၀န္ေထာက္ ဦးကံတရားက သြားေရာက္ျပီး ကန္႔ဘလူသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ေနထိုင္ရန္ ေခၚေဆာင္ေသာ္လည္း ကန္႔ဘလူျမိဳ႕ေတာ့ျဖင့္ မလိုက္ပါရေစႏွင့္ေတာ့၊ ရန္ကုန္ကိုသာ ျပန္ခ်င္ေၾကာင္းကို သနားစဖြယ္ ေျပာၾကားလိုက္ေၾကာင္း။ ထိုကဲ့သို႔ အရာရွိမ်ားကို သတ္ျပီး ပစၥည္းမ်ားကို တိုက္ယူသြားေသာ ဓါးျပဗုိလ္သက္ထြန္းတို႔ ဓါးျပသတင္းအား ဖမ္းဆီးရမိေအာင္ ဦးထြန္းလွေအာင္ႏွင့္ ဦးခင္ေဖတို႔က ၾကိဳးစားရွာေဖြေနေၾကာင္း။

သိပၸံေမာင္၀သည္ ကြယ္လြန္ခ်ိန္၌ အသက္ ၄၃ ႏွစ္ အရြယ္မွ်သာ ရွိေလသည္။ လယ္တီပ႑ိတ ဦးေမာင္ၾကီး ကြယ္လြန္ေသာအခါ သိပၸံေမာင္၀က ဆရာ့အား ေနာင္အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ ေနေစခ်င္ ေသးသည္ဟု တမ္းတခဲ့သည္။ ဦးေမာင္ၾကီးသည္ ကြယ္လြန္ခ်ိန္၌ အသက္ ၆၁ ႏွစ္ရွိေနျပီ။ အသက္ ၄၀ ေက်ာ္ အရြယ္ကေလးတြင္ ကြယ္လြန္သြားရွာေသာ သိပၸံေမာင္၀အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မည္သို႔ တမ္းတရပါမည္နည္း။
မင္းယုေ၀

( ေအာက္စ္ဖို႔ဒ္ တကၠသုိလ္ ခရီးသြားမွတ္တမ္း ၊ သိပၸံေမာင္၀ ၊ စတုတၳအၾကိမ္ ပံုႏွိပ္ျခင္း ၊ တေကာင္းစာအုပ္တိုက္ ၊ စာမ်က္ႏွာ ၁၈-၁၉ )

ကၽြန္ေတာ္သည္ သူ၏ ေနာက္ဆံုး ေန႔စဥ္မွတ္တမ္း စာမ်က္ႏွာကို မေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္ ဖတ္ေနမိသည္။ ဖတ္တိုင္း ေနာက္တစ္ေန႔အေၾကာင္း မသိႏုိင္ေသးသည့္ သူ၏ ယေန႔ည ေမွ်ာ္လင့္မႈမ်ားအတြက္ ရင္နင့္ေနသည္။ သူ၏ ေနာက္ဆံုးစာမ်က္ႏွာကို ဖတ္ေနရင္းမွ ကၽြန္ေတာ္၏ မနက္ျဖန္အေၾကာင္းကို ေတြးေနမိသည္။ မနက္ျဖန္ အေၾကာင္းကို ေသေသခ်ာခ်ာ မသိေသးသည့္အတြက္ သည္ကေန႔ညမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာမဆိုကို ေမွ်ာ္လင့္ႏိုင္ပါေသးသည္။

ေစာသက္လင္း
* * * * * * * * * *

မၾကာမီ ....... ကြ်န္ေတာ္ျပန္ဖတ္ခ်င္ေနေသာ စာအုပ္မ်ား ၊ ၄ ။ ( ဘုံဘ၀မွာျဖင့္ - သခင္တင္ျမ )
                  ဖတ္မိဖတ္ရာ ... သခင္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ ၀ါးလံုးအတြင္း ေနရာယူၾကပါ။

* * * * * * * * * *

No comments:

Post a Comment