12.9.10

ေစာသက္လင္း ၊ ကြ်န္ေတာ္ျပန္ဖတ္ခ်င္ေနေသာ စာအုပ္မ်ား ၊ ၃

ဆရာမ ဂ်ဴး ၏ ပင္လယ္ႏွင့္တူေသာ မိန္းမမ်ား ဝတၳဳသည္ ကြ်န္ေတာ္ ႏွစ္သက္ေသာ ျမန္မာ ဝတၳဳရွည္မ်ားစာရင္းထဲတြင္ ထိပ္ဆံုးမွ ပါ၀င္ပါသည္။ ဆရာမ၏ ဝတၳဳရွည္မ်ားထဲတြင္ ကြ်န္ေတာ္ အႏွစ္သက္ဆံုး တစ္ပုဒ္ လည္းျဖစ္သည္။ ဝတၳဳဖန္တီးမႈ အႏုပညာအရေရာ ၊ ဝတၳဳေရးသားျခင္း အတတ္ပညာအရေရာ ကြ်န္ေတာ္ ေလးစားသည့္ ျမန္မာ၀တၳဳရွည္ တစ္ပုဒ္ ျဖစ္ပါသည္။

ဤဝတၳဳသည္ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္ ႏွစ္လယ္ေလာက္တြင္ ထြက္ရွိခဲ့ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္ ပထမႏွစ္အျပီး တကၠသုိလ္ေက်ာင္းပိတ္ရက္မ်ားတြင္ ဖတ္ခဲ့ရသည္။ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ဒုတိယႏွစ္ ေက်ာင္းျပန္အဖြင့္တြင္ ဤဝတၳဳသည္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းမ်ားအၾကား ေဆြးေႏြးျငင္းခံုခဲ့ၾကသည့္ ေခါင္းစဥ္တစ္ခု ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းတေတြ သမို္င္းေက်ာင္း၀င္း ပုပၸါးေဆာင္ေရွ႕ ဗန္ဒါပင္ေအာက္ရိွ သစ္သားခံုတန္းလ်ားေပၚ ျခင္ကိုက္ခံထိုင္ျပီး ဤဝတၳဳထဲမွာ က်ဆံုးသြားခဲ့သည့္ အိမ္စိုးေမအေၾကာင္း ျငင္းခံုခဲ့ၾကသည္။ ဤသို႔ုျဖင့္ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၇ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ စိန္ရတုသဘင္ အထိမ္းအမွတ္ ခန္းမ ဖြင့္ပြဲအျပီး တစ္ပတ္ေလာက္အၾကာမွာေတာ့ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းမ်ား ပိတ္သြားပါေတာ့သည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔တေတြလည္း နယ္သို႔ျပန္သြားခဲ့ၾကရျပီး ထူးအိမ္သင္၏ ဂ်ပ္ဆင္ထိပ္က လရိပ္ျပာ ကို နားေထာင္ရင္း အခိ်န္ျဖဳန္းခဲ့ၾကရသည္။

၁၉၉၇ ဒီဇင္ဘာတြင္ ကြ်န္ေတာ္သည္ ကုမၸဏီတစ္ခု၏ လမ္းေဆာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းတစ္ခုတြင္ အလုပ္ လုပ္ပါသည္။ မိုင္ ၇၀ ေလာက္ ရွည္သည့္ လမ္းတြင္ ဟိုစခန္း သည္စခန္း ေျပာင္းေရြ႕ ေနၾကရသည္။ ကြ်န္ေတာ့္ အိပ္ရာလိပ္္ထဲတြင္ စာအုပ္ ၃၊ ၄ အုပ္ အျမဲရွိခဲ့သည္။ ဆရာ ေမာင္ခင္မင္ (ဓႏုျဖဴ) ၏ စကားေျပ သေဘာတရား စကားေျပအတတ္ပညာ၊ ဆရာေက်ာ္ေအာင္ ဘာသာျပန္သည့္ ကမာၻ႔ ဂႏၴဝင္ တစ္ဆယ္ (မူရင္း - အဂၤလိပ္ စာေရးဆရာ William Somerset Maugham ၏ Ten novels and their authors) ၊ ဆရာမ ဂ်ဴး ၏ ပင္လယ္ႏွင့္တူေသာ မိန္းမမ်ား။ ထိုအခိ်န္က ကတၱရာလမ္းေဘး ေက်ာက္ပံုေပၚတြင္ ထိုင္ရင္း ကြ်န္ေတာ္ အေခါက္ေခါက္ ဖတ္ခဲ့ေသာ စာအုပ္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ အျခား ဖတ္စရာဟူ၍လည္းမရွိ။

၁၉၉၉ ဒီဇင္ဘာတြင္ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းမ်ား ျပန္ဖြင့္ေသာအခါ ကြ်န္ေတာ္တို႔တေတြ ျပည္ျမိဳ႕သို႔ ေျပာင္းေရြ႕ၾကရသည္။ ကြ်န္ေတာ္အတြက္ေတာ့ ဧရာ၀တီျမစ္ႏွင့္ နီးနီးကပ္ကပ္ ခင္မင္ခြင့္ ရသြားခဲ့ပါသည္။

အခုခ်ိန္ ဧရာ၀တီျမစ္ႏွင့္ေ၀းရာ မိုင္ေပါင္းမ်ားစြာမွာ ဘ၀ကို သက္သာသလို ေလွာ္ခတ္ေနရင္းမွ  ဧရာ၀တီ ကိုခ်စ္တယ္ ဟုေျပာရတာ မ်က္ႏွာပူဖို႔ေတာ့ ေကာင္းလွသည္။ ဧရာ၀တီကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ကို စာနာ ခြင့္လႊတ္ႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ထင္ပါသည္။

ကြ်န္ေတာ္သည္ ဧရာ၀တီျမစ္ကို ကမ္းစပ္ထိ ဆင္း၍ ျမစ္ေရႏွင့္ ထိေတြ႔ခဲ့ဖူးသည့္ ေနရာမ်ားကုိ စဥ္းစား ၾကည့္သည္။  ျမစ္ညာမွစ၍ စုန္ဆင္းလွ်င္ တေကာင္း ၊ တြင္းငယ္ ၊ စပယ္နဂို ၊ သပိတ္က်င္း။   ဧရာ၀တီျမစ္အထက္ဆိုလွ်င္ တေကာင္းအထိသာေရာက္ဖူးသည္။ ထိုု႔ေနာက္ မင္းကြန္း၊ မႏၱေလး၊ စစ္ကိုင္း၊ အမရပူရတ၀ိုက္။ ဆက္ဆင္းလွ်င္ ပခုကၠဴ၊ လက္ပင္ေျခေပၚ၊ ပုဂံ ေညာင္ဦး၊ စေလ။ ေရနံေခ်ာင္း၊ သံကိုင္း၊ မေကြး၊ ေအာင္လံ၊ ျပည္၊ ထံုးဘို ၊ ဇလြန္၊ ဟသၤာတ။ ေရွ႕ဆက္ေအာက္ပိုင္းကိုေတာ့ မေရာက္ဖူးေတာ့ပါ။ ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္းတိုင္းသည္ ကြ်န္ေတာ္ကို မိန္းေမာ ေတြးေငးသြားေအာင္ ျပဳစားသြားစျမဲျဖစ္သည္။

ကြ်န္ေတာ္ ျပည္ျမိဳ့သို႔ ေရာက္ရွိျပီး ေမဂ်ာတူ သူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ စာေပကို အေၾကာင္းျပဳ၍ တြဲမိ သြားသည္။ တစ္ေယာက္က ေရနံေခ်ာင္းျမိဳ႕မွ ျဖစ္ျပီး တစ္ေယာက္က ေရနံေခ်ာင္းျမိဳ႕တဘက္ကမ္း သူေဌးကုန္းရြာမွ ျဖစ္သည္။ ဤသူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ေယာက္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ပင္လယ္ႏွင့္တူေသာ မိန္းမမ်ား ဝတၳဳ ဇာတ္အိမ္တည္ရာ ေနရာမ်ားသို႔ ကြ်န္ေတာ္၏ ေလ့လာေရးခရီး စတင္ပါေတာ့သည္။

၂၀၀၁ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ သီတင္းကြ်တ္ေက်ာင္းပိတ္ရက္တြင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္း တတိုက္  စြယ္ေတာ္ဖူးလိုင္းကားျဖင့္ျပည္ျမိဳ႕မွ သစ္ရာေကာက္ရြာ၊ထိုမွ မေကြးျမိဳ႕ရွိ သူငယ္ခ်င္းမ်ားအိမ္သို႔  သြားလည္ၾကသည္။ ေျမလတ္ေဒသ ျမင္ကြင္းမ်ားသည္ ကဗ်ာမ်ားႏွင့္တူသည္။ ေျမကို ထိုးျဖဲထားသည့္ ယာခင္းမ်ားသည္ စုတ္ခ်က္ၾကမ္းသည္ ဆီေဆးပန္းခ်ီကားမ်ားႏွင့္တူသည္။ ပဲစင္းငံုခင္းမ်ားကို ျဖတ္သန္းလာသည့္ သီတင္းကြ်တ္လ၏ နံနက္ခင္းေလသည္ ျခည္ေစာင္ၾကားကို ေရခဲဓါးအလား ထိုးခြဲ၀င္ေရာက္လာသည္။ ေျမလတ္သူ ေျမလတ္သားမ်ား အလိုလိုေနရင္း ကဗ်ာဆရာမ်ား ျဖစ္ေနသည္မွာ ဤေဒသ၏ ရႈခင္းမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္မည္ထင္သည္။ ကံျပားရြာသား သူငယ္ခ်င္းအိမ္သို႔လည္း သြားလည္ၾကသည္။ မေကြးျမိဳ႕ GTC မွာ ေဆာက္လုပ္ဆဲျဖစ္သည္ ။ ေက်ာင္းေရွ႕ ေရကန္ၾကီးမွာ သဘာ၀အတိုင္းရွိေသးသည္။ အသားညိဳညိဳ ကံျပားသူမ်ားသည္လည္း ခင္မင္ခ်င္စရာ ေကာင္းလွသည္။ မေကြးျမိဳ႕၏ မႏၱေလးရမ္ညမ်ားမွာလည္း ခါတိုင္းထက္ ပိုေမွာင္လြန္းသည္။

မေကြးျမိဳ႕မွ ေရနံေခ်ာင္းျမိဳ႕ ေရာက္သည့္ေန႔တြင္ တျမိဳ႕လံုးေလွ်ာက္လည္ၾကသည္။ စေနနံဘုရား၊ ေက်ာက္စာရံု၊ ကုန္းရိုးကေလးမ်ား၊ သဲေခ်ာင္းမ်ား၊ေရနံစင္ၾကီးမ်ား....။ ျမင္ကြင္းမ်ားသည္ ဆရာမ ဂ်ဴး ၏ စာမ်ားထဲမွ ရႈခင္းမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ဆရာမ ဂ်ဴး ၏ ပထမဆံုး ပုံႏိွပ္ စာမူျဖစ္သည့္ ရာဇဝင္ထဲမွာ ေမာင့္ကုိ ထားရစ္ခဲ့ ဝတၳဳတိုထဲမွ ဇာတ္၀င္ခန္းေနရာ ဖူးစာကုန္းသို႔လည္း ေရာက္ခဲ့သည္။ မိုးေရစားေျမာင္း အျပိဳင္းျပိဳင္းျဖင့္ ဖူးစာကုန္းကမ္းပါးသည္ မတ္ေစာက္လွ၏။ ေရနံေခ်ာင္းျမိဳ႕ ေညာင္လွဆိပ္ကမ္းမွ ဧရာ၀တီ ျမစ္ တဘက္ကမ္းရွိ သူေဌးကုန္းရြာသို႔ ကူးခဲ့ၾကသည္။ သူေဌးကုန္းရြာသည္ ဧရာ၀တီျမစ္ႏွင့္ မုန္းေခ်ာင္း ဆံုေတြ႔သည့္ ေနရာ အထက္နားေလးတြင္ ရွိပါသည္။

ဝတၳဳထဲတြင္ စိတ္ျဖင့္ရင္းႏွီးခဲ့ေသာ ေနရာမ်ားသို႔ ကိုယ္တိုင္သြားေရာက္ၾကည့္ရႈျခင္းသည္ ရင္ခုန္စရာ ေကာင္းပါသည္။

ေနာက္ေန႔နံနက္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္း ၃ ေယာက္ စက္ဘီးကိုယ္စီျဖင့္ လယ္ကန္သင္းရိုးမ်ားေပၚျဖတ္၍ သံကိုင္းဆိပ္ကမ္းသို႔ သြားၾကသည္။ တစ္နာရီခန္႔ နင္းရပါသည္။ လယ္မ်ား ရိတ္သိမ္းျပီးကာစ ျဖစ္သည္။ ေကာက္ရိုးစိမ္းရနံ႔မ်ား သင္းပ်ံ႕ေနသည္။ တခိ်ဳ႕ေနရာမ်ားတြင္ ဧရာ၀တီ နံေဘးမွကပ္၍ နင္းရသည္။ ၾကက္သြန္နီမ်ားကို ျမစ္ေရတင္၍ တပိုင္တႏိုင္ စိုက္ပိ်ဳးေနၾကသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔တေတြ လူျပတ္သည့္ ေနရာမ်ားတြင္ သံကုန္ေအာ္ဟစ္ၾက၏။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ သံကိုင္းဆိပ္သို႔ ေရာက္ေသာအခိ်န္သည္ နံနက္ ၈ နာရီခန္႔ရွိျပီ။ ေမာ္ေတာ္ႏွင့္ ေလွအခိ်ဳ႕တို႔ ဆိုက္ကပ္လာၾကျပီး အခ်ိဳ႕က ထြက္ခြါဖို႔ ျပင္ဆင္ေနၾကသည္။ ဆိပ္ကမ္းတြင္ လူသူစည္ကားေန၏။ ျမစ္ေရသည္ ကမ္းပါးေအာက္ဘက္ အေတာ္ေ၀းေ၀းတြင္ စီးဆင္းေနသည္။ ဆိပ္ကမ္းသည္ သာမန္သာျဖစ္သည္။  ဧရာ၀တီျမစ္နံေဘး ေနရာတိုင္းတြင္ ေတြ႔ႏုိင္သည့္ ပံုမွန္ ဆိပ္ကမ္း မ်ိဳးပင္ျဖစ္၏။ သံကိုင္းဆိပ္ကမ္းသည္ ေရနံေခ်ာင္းျမိဳ႕ ျမစ္တဘက္ကမ္း မ်က္ေစာင္းမထိုးတထိုး ေလာက္ တြင္ရွိသည္။ ကြ်န္ေတာ္တြင္ ရည္ညြန္းစရာ ဓါတ္ပံုမ်ား မရွိသျဖင့္ Google Earth မွ ပံုမ်ားျဖင့္သာ ညြန္းလို ပါသည္။

ဝတၳဳကို သံကိုင္းဆိပ္ကမ္းတြင္ စတင္သလို ၊ အဆံုးလည္း သည္ေနရာမွာပင္။ ဟသၤာသည္ သူ၏ သား ႏွင့္ သမီးကို သံကိုင္းေမာ္ေတာ္ဆိပ္တြင္ လာၾကိဳသည့္ အခန္းျဖင့္ ဝတၳဳစတင္သလို၊ ျမစ္အတြင္း သြားလာဖို႔ စပ္ထားသည့္ေလွငယ္ျဖင့္ ပင္လယ္တြင္းသို႔ ဟသၤာ ထြက္ခြာသြားသည့္အခန္းျဖင့္ ဝတၳဳကို အဆံုး သတ္ခဲ့ပါသည္။ ဟသၤာ ႏွင့္ အိမ္စိုးေမ တို႔ စတင္ေတြ႔ဆံုသည့္ ေနရာမွာလည္း သံကိုင္းဆိပ္ကမ္းသို႔ ကူးလာ သည့္ ကူးတို႔ေလွေပၚတြင္ ျဖစ္သည္။ ေလွေပၚမွ အဆင္းတြင္ အိမ္စိုးေမ က ဟသၤာကို ေမး၏။

''အယ္ ... ေနဦး၊ ခဏေနဦး ေကာင္ေလး''
ေကာင္မေလး၏ အသံေၾကာင့္ သူ တံု႔ခနဲ ရပ္သြား၏။ ေကာင္မေလး သူ႔ထံ ေလွ်ာက္လာသည္။ ပန္းႏုေရာင္ ဂါဝန္ကေလးသည္ ျမစ္ျပင္မွ ျဖတ္တိုက္လာေသာ ေလျဖင့္ အနားမ်ား ဖားဖားလြင့္လ်က္ ရိွသည္။ ေကာင္မေလး၏ စူးရွေသာ မ်က္ဝန္းမ်ား အနည္းငယ္မွ်ပင္ မျပံဳးပါ။ နီေထြးပါးလ်ားေသာ ႏႈတ္ခမ္းမ်ားသည္ သူ ျမင္ဖူးသည့္ ေကာ္ပတ္ရုပ္လွလွေလး၏ ႏႈတ္ခမ္းလို ေကာ့၍ စိုလက္ေနသည္။
''နင့္ကို ေမးခြန္းတစ္ခု ေမးမလို့၊ နင္ တို႔ဗမာအစည္းအရံုးဆိုတာ သိလား''
''ခင္ဗ်ာ ....''
သူ ပါးစပ္အေဟာင္းသား ျဖစ္သြား၏။ ''မသိဘူး၊ အဲဒါက ဘယ္မွာလဲ'' ေကာင္မေလးသည္ သူ႔ကို ေျခဆံုး ေခါင္းဆံုး ဟန္ပါပါ တစ္ခ်က္ၾကည့္လိုက္သည္။ ထိုအၾကည့္ေအာက္မွာ သူ႔ ကိုယ္ခႏၶာ ၾကံဳ့ဝင္သြား၏။

ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္းနံေဘးရွိ သံကိုင္းေမာ္ေတာ္ဆိပ္
သံကိုင္းဆိပ္ ထေနာင္းပင္ေအာက္ရွိ အညာမုန္႔ဟင္းခါးမွာ စားေကာင္းလွသည္။ အညာမုန္႔ဟင္းခါးသည္ ေအာက္ျပည္မုန္႔ဟင္းခါးႏွင့္ မတူ၊ ပဲကို အေျခခံသည့္ မုန္႔ဟင္းရည္ျဖစ္သည္။ သံကိုင္းဆိပ္ကမ္းမွ ကုန္းေစာင္းရြာသို႔ ခရီးဆက္ၾကသည္။ ျမင္းလွည္းမ်ားသာ အဓိက အသံုးျပဳသည့္ လမ္းလိုျဖစ္ေနသည္။ ျပင္ပမွလမ္းသည္ ဝတၳဳထဲမွ လမ္းလို ၾကမ္းတမ္းေနဆဲ။ အခိ်ဳ႕ လယ္ကြင္းမ်ားမွာ ရိတ္သိမ္းေနၾကသည္။ လမ္းေဘးႏွစ္ဘက္မွ ထေနာင္းပင္မ်ားမွာလည္း ဝတၳဳထဲကလိုပင္အစီအရီ။ ေရေျမာင္းမ်ားထဲတြင္ ေရခမ္းေျခာက္စျပဳေနျပီ။

သံကိုင္းေမာ္ေတာ္ဆိပ္ ႏွင့္ ကုန္းေစာင္းရြာကို ဆက္သြယ္ထားသည့္ ထေနာင္းပင္မ်ား ေဘးႏွစ္ဘက္ ျခံရံထားေသာ ေက်ာက္လမ္း

ဆရာမ ဂ်ဴး က ဝတၳဳမွာ လမ္းအေၾကာင္းကို ဤသို႔ ေရးထားသည္။

".........ကုန္းေစာင္း နွင့္ သံကိုင္း အၾကားကလမ္းသည္ လမ္းခင္းသည့္ ေက်ာက္တံုးၾကီးမ်ားပင္ အစီအရီ ေပၚေန ေလာက္ေအာင္ ေဟာင္းႏြမ္းျပီး ခိ်င့္ခြက္မ်ား မ်ားျပားစြာ အိုေဟာင္းေနသည့္ လမ္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျမင္းလွည္း နွင့္ ခရီးသြားရတာ အလြန္ ၾကမ္းတမ္း လွသည္။ ေက်ာက္တံုးမ်ားေပၚ မွ ဘီးျဖတ္နင္းတိုင္း ျမင္းလွည္း အိမ္ သည္ လႈပ္ခါေဆာင့္ယမ္းလ်က္ ထိုင္ရသည့္ ခရီးသည္မွာ ကိုယ္ခႏၶာအဆစ္ေတြ ျပဳတ္ထြက္ သြားျပီဟု ထင္ရမတတ္ နာက်င္ေစသည္။....."
" .........လမ္းေဘးဝဲယာတြင္ ထေနာင္းပင္မ်ား စီတန္းလ်က္ရိွသည္။ ထေနာင္းပင္ေတြ၏ အလြန္မွာေတာ့ မွည့္ဝင္းလ်က္ရိွသည့္ စပါးနံွမ်ားျဖင့္ လွပေသာ လယ္ကြက္မ်ား....။ ညြတ္က်ေနသည့္ စပါးနံွမ်ားသည္ ေလျဖင့္ခပ္ငိုက္ငိုက္ ယိမ္းႏြဲ႕ေနၾကသည္။......"

ကုန္းေစာင္းရြာ ( ေရေျမာင္းတာေဘာင္ၾကီးက ရြာကို ျဖတ္သန္းသြားခဲ့သည္ )

ကုန္းေစာင္းရြာသည္ စာေရးဆရာ ေန၀င္းျမင့္၏ ေမြးရပ္ေျမ ဇာတိလည္း ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာငယ္ရြယ္စဥ္က ကုန္းေစာင္းရြာတြင္ ပညာသင္ၾကားခဲ့သည္။ ဤရြာမွပင္ စာေပႏွင့္ ရင္းႏွီးခဲ့သည္ဟု မဂၢဇင္း အင္တာဗ်ဴး တစ္ခုတြင္ ဖတ္ခဲ့ဖူးသည္။ ကုန္းေစာင္းရြာကို ျဖတ္သြားခဲ့သည့္ ေရေျမာင္းမွာ ဝတၳဳထဲေရာ ျပင္ပမွာပါ ထင္ရွားသည့္ ေနရာျဖစ္ပါသည္။  ဝတၳဳထဲတြင္...".......... တလင္းျပင္၏ တစ္ဖက္က ေျမာင္းေပါင္ေပၚတြင္ ၾကီးမားေသာ သရပ္ပင္တန္းသည္ အုပ္အုပ္ဆိုင္းဆိုင္း မိႈင္းညိဳ့ ျငိမ္သက္ေန၏။ ဤပတ္ဝန္းက်င္၏ တစ္ခုတည္းေသာအသံမွာ ေျမာင္းျကီးအတြင္းမွ ေရစီးသံသဲ့သဲ့ပင္ ျဖစ္သည္။ ........"    "......... ဤေရေျမာင္းၾကီးသည္ ကုန္းေစာင္း၏ အသက္ျဖစ္သည္။ ကုန္းေစာင္းအနီးတဝိုက္က လယ္ကြင္းမ်ားသည္ ဤေရေျမာင္းမွ ေရသြင္းယူ၍ ရွင္သန္ၾကီးထြားၾကရသည္။ ထို႔အျပင္ ဤေရေျမာင္းသည္ မမ အိမ္စိုးေမ နွစ္သက္ေသာ အရာမ်ားထဲတြင္ တစ္ခုအပါအဝင္ျဖစ္သည္။......... "

ကုန္းေစာင္းေစ်းမွာ လူစည္းကားေနသည္။ ေစ်းအ၀င္ေပါက္နားက လက္ဖက္ရည္ဆိုင္၏ ကုကၠိဳပင္ေအာက္ စားပြဲခံုမွာ ၀င္ထိုင္ၾကသည္။ ကြ်န္ေတာ္သည္ တစံုတေယာက္ကို ရွာေဖြေန၏။ တကယ္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္စိတ္ကူး  ေၾကာင္ေနသည္သာျဖစ္သည္။ ဝတၳဳသည္ ဝတၳဳသာျဖစ္၍ လက္ေတြ႔ေလာကသည္သာ အစစ္အမွန္ ျဖစ္သည္။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္း၏ အေဒၚအိမ္သို႔ သြားလည္ၾကသည္။ သူငယ္ခ်င္းက ေဆြမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ စကားေျပာေနစဥ္ ကြ်န္ေတာ္သည္ ေရေျမာင္းတာေဘာင္ဆီသို႔ လမ္းေလွ်ာက္လာခဲ့သည္။ သစ္ပင္တန္းၾကီးသည္ ေရေျမာင္းေဘာင္ကို အရိပ္ထိုး လႊမ္းမိုးထား၏။ ေရေျမာင္းေဘာင္ တဘက္ျခမ္းရွိ စပါးစကၾ္ကီးမွ မီးခိုးမ်ား ထြက္ေနသည္။ ေရသည္ သီတင္းကြ်တ္လႏွင့္ မလိုက္ဖက္ေအာင္ ေျမာင္းထဲတြင္ အရွိန္ျဖင့္ စီးဆင္းေန၏။ ဆည္ေရလႊတ္ေနျခင္းျဖစ္မည္။

ကြ်န္ေတာ္သည္ ဝတၳဳအေၾကာင္း စဥ္းစားေနမိသည္။ ဝတၳဳသည္ သာမန္ဇာတ္လမ္းသာ ျဖစ္၏။ ေငြအိမ္၊ အိမ္စိုးေမ၊ ေငြအိမ္စံ အမ်ိဳးသမီး ၃ ဦး အေၾကာင္း၊ ထိုအမ်ိဳးသမီး ၃ ဦးက မိမိတို႔ဆိုင္ရာေခတ္ကို  ျဖတ္သန္း ၾကသည့္အခါမွာ စိတ္၀င္စားစရာမ်ားျဖစ္လာသည္။ ေခတ္က လူတို႔၏ အေတြးအေခၚမ်ားကို ေျပာင္းလဲ ေစသလား ၊  လူတို႔၏ အေတြးအေခၚမ်ားက ေခတ္ကို ေျပာင္းလဲေစသလား။ ႏွစ္ခုစလံုးကေတာ့ ေျပာင္းလဲ ေနၾကသည္။ ဝတၳဳထဲတြင္ အမ်ိဳးသမီး ၃ ဦးက သူတို႔၏ ေခတ္ကို ထင္ဟပ္ေစသည့္ စကားမ်ားကို ေျပာခဲ့ၾကသည္။ ကြ်န္ေတာ္ အၾကိဳက္ဆံုးမွာ ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္တြင္ ေငြအိမ္စံ ေျပာခဲ့သည့္စကားျဖစ္သည္။

''ဘဘကလဲ အိမ့္ကို တစ္ခါေျပာဖူးတယ္ ေဖေဖ၊ ေငြအိမ္စံဟာ အဘြားေတြ အေမေတြနဲ႔ နည္းနည္းမွ မတူဘူးတဲ့''  သမီး၏အျပံဳးက ေလ်ာ့တိေလ်ာ့ရဲကေလး ...။ သမီး၏မ်က္ဝန္းမ်ားမွာ ေခါင္းမာမႈႏွင့္ နာက်င္မႈကို ေတြ႔ရ၏။          ''ဘဘ   ဆိုလိုခ်င္တာကို အိမ္ သိပါတယ္။ ဘြားဘြားကလဲ အဂၤလိပ္ေခတ္မွာ အဂၤလိပ္ကို ေတာ္လွန္ဖို႔ တက္ၾကြတဲ့ မိ်ဳးခ်စ္စိတ္နဲ႔ၾကီးျပင္းခဲ့တယ္၊ ေမေမကလဲ ဂ်ပန္ေခတ္မွာ ဂ်ပန္ကို ေတာ္လွန္ဖို႔ တက္ၾကြတဲ့ မိ်ဳးခ်စ္စိတ္နဲ႔ ၾကီးျပင္းခဲ့တယ္။ အိမ္က ဘာေတာ္လွန္ရမွာလဲ၊ ဘာမိ်ဳးခ်စ္စိတ္နဲ႔ ဘာကို ေတာ္လွန္ရမွာလဲ ေဖေဖ'' ကြ်န္ေတာ္ စကားဆြံ႔အသြားကာ သမီး၏ လက္ဖ်ားကေလးတစ္ဖက္ကို ခပ္ဖြဖြဆုပ္မိသည္။

တိုက္ပြဲအတြင္း အိမ္စိုးေမ က်ည္သင့္၍ က်ဆံုးခါနီး ဟသၤာကို ''ရဲေဘာ္၊ ဝပ္ေလ .... ဝပ္ေန'' ဟု ကိုယ္ႏွင့္ ကာကြယ္ရင္း ေျပာခဲ့ေသာစကားသည္ ကြ်န္ေတာ္ကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ယေန႔တိုင္ အေျဖမရေအာင္ ေတြးေတာ ေစခဲ့ပါသည္။ ဇနီးက ခင္ပြန္းကို အႏၲရာယ္သင့္ခါနီးမွာ ရဲေဘာ္ ဟု ေအာ္ဟစ္သြားခဲ့ျခင္းသည္ ေတာ္လွန္ေရးေၾကာင့္လား၊ အိမ္စိုးေမမို႔လို႔လား။

ပင္လယ္ႏွင့္တူေသာမိန္းမမ်ား ဝတၳဳႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကြ်န္ေတာ္မွာ ေျပာစရာေတြ အမ်ားၾကီးရွိသလို ရုပ္ရွင္ ျဖစ္သည့္ တစ္ခါကဧရာ၀တီညမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ေျပာစရာေတြ အမ်ားၾကီးရွိသည္။ ဝတၳဳ ဖန္တီး သည့္အႏုပညာႏွင့္ ရုပ္ရွင္ရိုက္ကူးသည့္အႏုပညာၾကားတြင္ ကြာျခားမႈေတြရိွပါသည္။ထို႔ေၾကာင့္ပင္လယ္ႏွင့္ တူေသာမိန္းမမ်ား ေျပာခဲ့ၾကသည့္ စကားလံုးမ်ားထက္ တစ္ခါက ဧရာ၀တီညမ်ားသည္ မျပႏုိင္ ျဖစ္သြားခဲ့ရသည္။ ေလးျဖဴ သီဆိုခဲ့သည့္ တစ္ခါကဧရာ၀တီညမ်ားထဲမွ ရုပ္ရွင္သီခ်င္းကိုေတာ့ ၾကိဳက္သည္။ ေတးေရးဆရာကို သိခ်င္သည္။ ( http://myanmarmp3album.com/2009/03/22/8264/ )


ကြ်န္ေတာ္တို႔ မုန္းျမစ္ဆိပ္သို႔ ဆက္သြားခဲ့ၾကသည္။ မုန္းျမစ္သည္လည္း ဝတၳဳထဲမွာ အဓိက ဇာတ္ေဆာင္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ မုန္းျမစ္သည္ ဧရာ၀တီျမစ္အတြင္း စီး၀င္ခါနီး တတ္ႏိုင္သေလာက္ ေကြ႔၀ိုက္ စီးဆင္းေန၏။ မုန္းျမစ္သည္ ကြ်န္ေတာ့္ေရွ႕တြင္ အရွိန္ျဖင့္ စီးဆင္းေနသည္။  ၀ါးေဖာင္တို႔ ျမစ္ျပင္ထဲ ေမ်ာပါသြားၾက၏။ မုန္းဆိပ္မွာ ကူးတို႔ေလွတစ္စီး ဆိုက္ထားသည္။


ကုန္းေစာင္းရြာ ၊ လယ္ကြင္းမ်ား ႏွင့္ ေကြ႔၀ိုက္ေနေသာ မုန္းျမစ္

ဟသၤာႏွင့္ အိမ္စိုးေမတို႔ ဒုတိယအၾကိမ္ ျပန္လည္ ဆံုေတြ႔သည္မွာ မုန္းဆိပ္ ကူးတို႔ေလွေပၚမွာျဖစ္သည္။  
ဝတၳဳထဲမွာ''အစ္မ သံကိုင္းဆိပ္မွာ ကြ်န္ေတာ့္ကို ေမးခဲ့တဲ့ ေမးခြန္းေတြ ကြ်န္ေတာ္ ေျဖနိင္ျပီ အစ္မ၊ ထပ္ေမးဦးမလား ဟင္'' သူက ဝါးလံုးျဖင့္ ထိုးသြားျပီး ျမစ္အထက္ဘက္သို႔ ေလွကို ဆန္သြား၏။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ ကူးတို႔ေလွေပၚမွာေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ၃ ဦးႏွင့္ ေလွသမား အဘိုးၾကီးသာပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ မုန္းျမစ္ကိုကူး၍ ေက်ာင္းေတာ္ရာ ၊ ထိုမွ ပြင့္ျဖဴျမိဳ႕သို႔ ခရီးဆက္ၾကဦးမည္။ မုန္းျမစ္တဘက္ ကမ္းပါးသည္ မတ္ေစာက္လွ၏။ ကြ်န္ေတာ္သည္ မုန္းျမစ္ကို ငံု႔ျပီးေငးၾကည့္ေနသည္။

ကြ်န္ေတာ္၏ စိတ္ကူးျမင္ကြင္းထဲတြင္ ေလွတစ္စီး မုန္းျမစ္ျပင္၌ တိမ္လိုဘဲ အရွိန္ျဖင့္ ေမွ်ာပါေနသည္။ ကမ္းပါးေပၚတြင္ ျမင္းလွည္းတစ္စီး ဒုန္းစိုင္းေျပးေန၏။ ပထမေတာ့ စိတ္စဲြလမ္းလြန္းလို႔ ျမင္ေယာင္တာပဲဟု ထင္မိသည္။  ''မမ အိမ္စိုးေမ ....'' သူ႔အသံ က်ယ္ေလာင္လြန္းသျဖင့္ တိမ္ေတြပင္ လန္႔ဖ်ပ္ကာ ပို၍လ်င္ျမန္စြာ ေျပးသြားေလသည္။ မမက ရုတ္ျခည္း လွည့္ၾကည့္သည္။ ျမင္းလွည္းကလည္း ေျပးေနဆဲ ... ေလွကလည္း ေျပးေနဆဲ..... တိမ္ေတြကလည္း ေျပးေနဆဲ...................။

* * * * * * * * *

၅။ ဘံုဘ၀မွာျဖင့္ ၊ သခင္တင္ျမ

ေျမေအာက္ေတာ္လွန္ေရး ။ ေျမေအာက္ေတာ္လွန္ေရး အသံုးအႏႈန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကြ်န္ေတာ္ ပထမဦးဆံုး ရင္းႏွီးခဲ့သည္မွာ ငယ္စဥ္ ေက်ာင္းစာထဲမွ ျဖစ္သည္။ ဟသၤာတ ခရိုင္၀န္က ဆုေငြ ၅ က်ပ္ျဖင့္ ဖမ္း၀ရမ္းထုတ္ေသာေၾကာင့္ သခင္ေအာင္ဆန္းသည္ ေတာ္လွန္ေရးလုပ္ရန္ ေျမေအာက္သို႔လွ်ိဳ၀င္ သြားေလသည္။  ဟာ...... ေျမၾကီးေအာက္ကို ဘယ္လိုမ်ား လွ်ိဳ၀င္သြားပါလိမ့္။ ေျမၾကီးေအာက္မွာ ဘယ္လိုမ်ား ေတာ္လွန္ေရး လုပ္ၾကမွာပါလိမ့္။ ကြ်န္ေတာ္ ငယ္စဥ္က ေတြးခဲ့ဖူးပါသည္။

( ဆက္ရန္ )
---------------------------------------------------------------------------------------


မၾကာမီ ....... စြန္လြတ္ျခင္း။
                  ကင္း၀န္မင္းၾကီး ၊ botanical garden ႏွင့္ သမို္င္းထဲမွာ ရပ္ျပီး မက်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ၿမိဳ.။

--------------------------------------------------------------------------------------

4 comments:

tu tu said...

အဘိုးရဲ႕ ေရနံတြင္းေတြ မီးတက္႐ိွဳ႕ခဲ့တဲ့ အိမ္စိုးေမကို မွတ္မိေနတယ္။
ဒါေပမဲ့ အဲဒီ၀တၳဳကိုစဥ္းစားမိတိုင္း မ်က္စိထဲျပန္ျမင္ေယာင္တာက ေငြအိမ္၊ အိမ္စိုးေမ၊ ေငြစံအိမ္ တစ္ေယာက္မွ မဟုတ္ဘူး။ ဟသာၤတို႔သားအဖ ျမင္းစီးၾကတဲ့ ဇာတ္၀င္ခန္း။ ဇာတ္လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုး ဟသာၤကို နည္းနည္းမွ အထင္မႀကီးခဲ့ေပမယ့္“ဒုန္းစိုင္းေနေသာၿမင္းတစ္ေကာင္ေရွ႕၌ မတ္မတ္ရပ္ခဲ့စဥ္က ကြၽန္ေတာ္ ဘယ္လို ခံစားေနခဲ့ရသလဲဟု သား သေဘာေပါက္သြားပါလိမ့္မည္” ဆိုတဲ့ ဟသာၤကို အဲဒီဇာတ္၀င္ခန္းနဲ႔အတူ မွတ္မိေနတယ္။

Min ZayYar said...

ကိုၾကီး..က်ြန္ေတာ္..ဘံုဘ၀မွာၿဖင့္..ဖတ္ခ်င္တယ္.ရိွရင္.share ေပးပါ

tun said...

သီခ်ငး္က ျမင့္မုိးေအာင္ ေရးတာပါ။ သက္ရွီျမစ္တစ္စင္းတဲ့ ။ ေကာ္ပီ သီခ်ငး္တစ္ပုဒ္ပါပဲ ။ အေစာ ေတာ္ ေတာ္ မွတ္မွတ္သားသားရွိတာပဲ ။ ဒုိင္ယာရီေရးထားတယ္ထင္တယ္။

kyaw than said...

က်ေနာ္ကေတာ့ ေနာက္ဆံုးက ကဗ်ာေလးကိုဘဲ
မွတ္မိတယ္ ဘာတဲ့................

သူစိမ္း ဆိုတဲ့ ကဗ်ာေလးပါဘဲ

တိမ္ေတြကိုဘဲ ျမတ္နိုးတယ္ ဆိုတဲ ့
အပိုက္ကို အၾကိုက္ဆံုးဘဲ.......။

Post a Comment